polubili mnie:)

wtorek, 27 listopada 2012

TUTEK na dziergany talerzo-podstawek z masy solnej

 
Dziś zapraszam Was na taki mini tutek ,który przyda się nie tylko od święta
Zrobiłam taki wydziergany podstawek,talerzyk na którym można położyć orzechy ,,zapachowe suszki lub  świecę .Spód też  ozdobiłam bo postawiony do góry nogami  ładnie się prezentuje i  również może być wykorzystany jako podstawka pod świeczkę.Oczywiście motyw różany mój ukochany;)
Jak sami widzicie mała pierdoła wiele zastosowań i  do tego jeszcze cieszy:)
Chce się pochwalić również moja pracownią do której serdecznie wszystkich  zapraszam .Stworzyłam ją, trochę za namową innych a trochę po to aby moje twory znalazły wreszcie ujście.Zapraszam wszystkich serdecznie może akurat coś wasz zainteresuje:)
Jeżeli macie czas i ochotę to zachęcam do dziergania.:)
POTRZEBNE BĘDĄ:
-masa solna
-wałek
-serwetka robiona na szydełku
-nożyk do wycinania (użyłam noża(kółka) do pizzy )

MASA SOLNA PRZEPIS PODSTAWOWY:
1szkl.soli(drobnej)
1szkl.mąki 
ok 1/2szkl wody

ZDJĘCIE nr.3 I nr.4 POWINNY BYĆ ODWROTNIE ZAZNACZONE 
czyli tam gdzie 4 to powinno być 3 

1. Masę solną dokładnie i dość długo wyrabiamy . Jeżeli potrzeba wody bo jest za sucha to po małej kapce dodawać i zagniatać ciasto .Ciasto powinno być elastyczne i nie klejące .
2.Na deskę podsypać troszkę maki i.rozwałkować ciasto na przynajmniej 5-6 mm
3.(zdj4) układamy serwetkę i dociskamy ją wałkiem 
4(zdj3) Mamy odciśnięty wzór
5. gotowy wycięty już motyw
6.Układamy teraz swoje dzieło na talerzu lub w misce i wstawiamy do piekarnika na suszenie 
80stC nie powiem ile suszę bo mój piekarnik suszy wieki
Pamiętajcie ,że spód też trzeba odwrócić  bo inaczej nie wyschnie na misce

Pomysł na dzierganą masę solną jest zapewne znany ,ja zagapiłam się kiedyś u Natalii na jej anioły a ostatnio na renifery .Zresztą sami zajrzyjcie do niej ma dużo ciekawych tutków :)


Na koniec jak talerzo-podstawek nam już wyschnie to trzeba go pomalować.
Ja pomalowałam biała i srebrna farbą a spód ozdobiłam serwetką
Jak farba wyschnie można jeszcze polakierować nasze dzieło
                                            ZAPRASZAM TEŻ NA MOJE CANDY


7 komentarzy:

  1. Sliczny ten talerzyk jest !!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczne! ja też robię koronkowe aniolki, ale na miskę nie wpadłam :)
    Świetna!

    OdpowiedzUsuń
  3. No nie, jaki pomysł! Piękny efekt, zdecydowanie bardziej podoba mi sie strona serwetkowa, bo pierwszy raz widzę taki patent! Śliczna ta podstawka!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł na miskę!! Wyszła Bosko!! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie wyszło, muszę wypróbować ten pomysł. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie wytłumaczyłaś!

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...